Friday, August 10, 2012

KAMI BENCI UMNO

Saya juga membenci. Terutama yang hanya fikir mereka sudah lama 'umno' untuk berjuang mempertahankan nasib bangsa dan negara.

Berada dalam umno jika hanya sebagai penjilat atau mahu menang bergaya, lebih baik jangan menyusahkan orang lain.

Saya tak hadir kemajlis makan-makan atau untuk menerima wang saguhati hanya kerana saya memiliki kemeja atau tshirt umno.

Saya pilih untuk tidak menyerang mana-mana individu yang saya rasakan tidak memberi impak kepada pembangunan sahsiah bangsa dan agama. Itu muktamad. Tapi pasti saya menyerang sesiapa sahaja yang hanya mementingkan diri sendiri dengan helah yang tidak dapat di tafsirkan. Kerana makanan buaya adalah bangkai, maka buaya tidak akan menolak bangkai. Itu istilahnya.

Saya tak pandai berbahasa, saya tidak pandai bermadah berhelah. Jika benar di hati saya, itu lah kebenaran. Jika salah di mata saya, itulah kejahatan yang sedaya upaya saya hindarkan dati menguasai diri.

Nilai pangkah saya di kertas undi adalah sama nilai pangkah seorang perdana menteri sekalipun. Tapi bagaimana nak menyakinkan orang lain bahawa kita pilih dan mengundi orang yang salah?

Posted via DraftCraft app

No comments: