Saturday, March 08, 2014

Kita kehilangan pesawat! Dan nyawa!

Kawan-kawan bertanya tentang kehilangan pesawat, saya terus jawab 'no komen', mereka tanya kenapa 'no komen', saya jawab, 'saya bukan ahli atau tahu pasal air crash pun, apa lagi tentang usaha search & rescue'. 

Sebulan yang lalu, saya ada tanya rakan di skuad penyelamat, ada hantar bantuan tak kepada pesawat yang terhempas di genting / pahang, beliau juga jawab hal yang sama, pasukan penyelamat DBKL juga tidak pernah dapat latihan berkaitan dengan air crash. 

Berkaitan dengan status 'kapal terbang MAS hilang dan itu adalah salah UMNO' adalah ayat sarkastik. Merujuk kepada tweet YB Nizar dari Perak! Saya rasa mereka percaya dengan tweet beliau dan percaya kehilangan pesawat itu adalah konspirasi UMNO dan BN untuk mengalih perhatian dari kes liwat Anwar Ibrahim. Ketika mereka bergembira menyalahkan hakim dan kerajaan BN dan UMNO, mereka salah kan UMNO juga atas kehilangan pesawat MAS tersebut. 

Ada dengar PAS buat solat hajat? Ada dengar Pakatan Rakyat berkumpul di Stadium dan baca doa 'timbulkan pesawat, selamatkan pesawat'? Doa mereka termasuk dalam KO BN KO UMNO sahaja ke? Itu nama Ulama? Itu nama orang berilmu dan berakal? 

Ketua pembangkang masih sibuk dengan kes bontotnya. Tapi ahli pakatan penghuni syurga ini masih anggap itu salah UMNO dan BN! Apa kaitan bontot dengan kerajaan BN dan UMNO? Yang di bicarakan adalah Anwar Ibrahim. 

Maka siapa yang gila dengan berita dari media sosial sekarang? Siapa yang ada otak? Pasukan dari negeri-negeri pembangkang dan Pakatan Rakyat boleh buat apa atas kehilangan pesawat MAS? Mereka guna kaedah yang sama kan! Maki hamun pemimpin BN dan UMNO dan salahkan kerajaan! 

Akhirnya saya pula yang salah! :p 

No comments: