Monday, January 02, 2017

Pain, Sex and Time. A New Outlook On Evolution and The Future Of Man - Gerald Heard 1939

Tesis / Buku yang di tulis pada tahun 1939. 

Saya ambil tajuk sahaja. Bunyinya sangat menarik. Tapi pengkisahan ini mungkin lebih manarik. Itu pun jika faham maksud atau kiasannya. 

Kisah Australia dan percutian itu jadi bahan jenaka. Bagi saya, salah askar upahan / cybertrooper kerajaan juga. Kerana gagal menyediakan jawapan yang 'suci murni'. Mungkin saya yang silap kerana baca dalam keadaan kelakar. Tapi gambar-gambar percutian dan 'caption' pada setiap gambar memang berhak untuk di ketawakan. Gaya hidup orang terkenal dan kaya raya. Lifestyles of The Rich And Famous. 

Rupanya saya di perhatikan dan telah di anggap sebagai ahli Parti Bersatu. Apa buktinya? Hanya kerana saya suka perli orang kerajaan? Sebagai 'penjawat awam', saya tiada kepentingan dalam mana-mana parti politik. Tapi saya 'penyokong' kepada kerajaan yang memerintah. Kerana itu hukum! Bukan kerana saya sayang Perdana Menteri DS Najib Razak. Bukan kerana parti UMNO yang saya dah jadi ahli sejak 30 tahun lalu. Tapi kerana agama yang saya anuti. Sistem yang di reka dan di sokong oleh majoriti. Tak perlu pertikai tentang hukum tersebut. 

Bagi saya, cuti di Australia tak menarik pun. Saya masih ingat percutian Tun Mahathir di Antartika. Gambar-gambar juga sangat menarik, termasuk rombongan dan kawalannya sekali. Sangat bangga dan kagum. Kerana Tun Mahathir bawa delegasi / rombongan penyelidik dan saintis kita. Tak silap saya ada buku juga di hasilkan. "Antartica, Malaysia's Journey To The Ice". - 2002 

Jadi, bersangka baiklah pada PM kita. Mungkin balik dari Australia nanti, ada buku di hasilkan. Paling tidak pun kita patut bangga kerana negara kita dah ada buku hutang! 

Tak percaya cakap saya? Anggaplah ini hanya cerita karut! 

No comments: